zondag 15 mei 2011

New York City

Eindelijk, ik kan weer bloggen! Drie weken geleden ben ik naar New York geweest en de afgelopen week was zo hectisch, dat ik er ook geen tijd voor heb gehad ( ik weet het, is een stom excuus!)

Maar dan nu even over The Big Apple. Wat een stad!
 Ik wilde er al heel lang heen en nu was het dan zo ver. Het was zoals ik had verwacht: geweldig! We verbleven in het Hilton Garden Inn op Times Square, een goed hotel op een top locatie. Alles was lopend bereikbaar. Zo stond je binnen drie minuten bij een starbucks en weer twee minuten later in de Sephora. De laatste was gevaarlijk. Ik, als make up liefhebber kan úrenlang in een Sephora rondlopen, tot grote ergenis van mijn moeder en zus, hihi.
Natuurlijk hebben we heel veel geshopt. Toen ik de Victoria's Secret voor het eerst binnen liep, keek ik m'n ogen uit. Het was gewoon heaven on earth: zoveel mooie spullen en de inrichting was echt fantastisch. Oh, en de geur daar, Oh My God! We zijn volgens mij wel zes keer naar een VS geweest, ook in SoHo. Het filiaal in Soho is een stuk kleiner, waardoor je iets minder keuze hebt. Een groot voordeel is daar wel: je staat niet in de rij om te passen en de sfeer is er een stuk relaxer. In totaal heb ik vier bikinis, twee bh's, zes bodyproducten, twee limited edition lippenstiften en twee lipglossen gescoord. De uren die we daar binnen waren, zijn dus geen tijdverspilling geweest.
Zoiezo vonden we Soho een leuke buurt om te shoppen. Het is daar niet zo gehaast als op Times Square.
Drie dagen lang hadden we kaartjes voor de Hop on Hop off bussen. Die bussen rijden steeds een rondje door New York en stoppen op verschillende plekken, bijvoorbeeld in Soho, in de buurt bij het vrijheidsbeeld, en in Greenwich Village (de enige echte SATC buurt).
Je kan bij elke stop uitstappen en opstappen wanneer je wilt. Achteraf hadden we dat beter één dag kunnen doen en verder alles met de metro kunnen afleggen. Is goedkoper en stúkke sneller i.v.m de files.Wel zie je op deze manier erg veel van New York en kan je goed bekijken waar bepaalde dingen zijn.
Het eten in New York gaat zoals alles: snel. Wij hebben alleen de laatste dag rustig ontbeten bij het hotel en de rest van de vakantie hebben we alleen maar snel buiten de deur ontbeten. Aangezien we heel veel wilde doen in een te korte tijd, namen we vaak onze ontbijtjes mee om onderweg op te eten.
In onze straat was ook de Shake Shack gevestigd. Dit is een soort mc donalds, maar dan op een vijf sterren niveau. Hier heb ik echt de lekkerste hamburger ooit gegeten! En nee, ik overdrijf niet. Als je in New York bent, ga hierheen (zélfs als er een rij staat). Als ze je bestelling hebben opgenomen, krijg je een apparaatje mee en kan je ergens gaan zitten. Gaat het apparaatje trillen, dan kan je je eten ophalen. Zo handig! Mijn persoonlijke tip: de Shake Shack burger en de Cheese Fries- Yummm Yumm!!



Onze trip eindigde wel héél bijzonder. Wij hebben namelijk president Obama gezien! How cool is that!? De dag dat Bin Laden werd doodgeschoten, waren wij in New York, op Ground Zero om precies te zijn. De dag erna bezocht Obama de brandweerkazerne naast ons hotel. Hier waren de meeste doden gevallen tijdens 9/11. Ik weet een beetje hoe het er aan toegaat als onze koningin ergens op bezoek gaat, bijvoorbeeld naar Jumping Amsterdam. Tuurlijk worden er dan behoorlijk wat veiligheidsmaatregelen getroffen, maar dit valt echt in het niets in vergelijking met hoe dit er aan toe ging. Het leek wel een film. De hele straat werd afgesloten en overal stond politie. Aangezien wij konden aantonen dat we in het hotel ernaast sliepen, mochten we doorlopen. In het restaurantje van het hotel keek je uit op de brandweerkazerne. Naja ik kan er nog wel meer over zeggen, maar ik denk dat je een beter beeld krijgt als je naar het filmpje kijkt:

Zoals je hoort, waren sommige mensen wel heeul blij om die man te zien. Ik denk dat ik daar een beetje te nuchter voor ben. Het is heel leuk om het mee te maken, maar om nou zo te gaan gillen en te duwen, nee..

Kortom: We kunnen terug kijken op een top vakantie. Het is dan ook niet de vraag óf we nog een keer terug zullen gaan, maar wánneer..

XoXo,
          Dian

1 opmerking:

  1. Zie dat het filmpje het niet doet :( Ik ga proberen die in een ander bericht te zetten

    BeantwoordenVerwijderen